Een dag in het leven van een kapperszaakeigenaar

Omdat het kapsel tot een einde komt, is het respectvol om je haar te controleren en eventuele kleine aanpassingen te doen die je wenst. De meeste kappers zijn meer dan bereid om kleine aanpassingen te doen om ervoor te zorgen dat je tevreden weggaat. Wanneer de laatste hand is gelegd, is het gebruikelijk om je kapper te bedanken voor zijn oplossing. Een eenvoudig “bedankt” erkent hun initiatief en toont erkenning voor hun bekwaamheid.

Zodra je zit, maak je duidelijk verbinding over wat je van je kapsel verwacht. Dit is het moment om je keuzes te bekijken en eventuele afbeeldingen of voorbeelden Barbier Nijmegen van het ontwerp dat je nastreeft te onthullen. Efficiënte interactie is van vitaal belang – wees zo gedetailleerd mogelijk over de grootte, het ontwerp en eventuele specifieke eisen die je hebt. Het is echter ook cruciaal om open te staan ​​voor de suggesties van de kapper. Ze zijn opgeleid om ontwerpen aan te bevelen die het beste passen bij jouw gezichtsvorm, haartype en persoonlijke stijl. Vertrouwen op hun kennis kan een acceptabeler resultaat opleveren, en dit gedeelde respect helpt bij het opbouwen van een uitstekende klant-kapperrelatie.

Goed opgevoed zijn betekent ook dat je je aan de regels van de kapper houdt. Sommige gebieden hebben plannen met betrekking tot telefoongebruik, dus het is belangrijk om je telefoon op stil te houden en te voorkomen dat je telefoontjes of sms’jes beantwoordt tijdens je consult. Als je moet bellen, is fooi geven buitenshuis een attente methode om de omstandigheden te beheersen zonder de sfeer te verstoren. Bovendien is het belangrijk om de gezondheid van je persoon te behouden. Verschijnen met netjes haar en het vermijden van sterke geuren garandeert een veel positievere ervaring voor zowel jou als de kapper.

Fooi geven is een belangrijk onderdeel van het decorum van de kapperssalon. Het is gebruikelijk om ongeveer 15-20% van de totale prijs van de oplossing te geven, afhankelijk van je volledige tevredenheid. Deze fooi toont je dankbaarheid voor de inspanning van de kapper en helpt bij het opbouwen van een positieve band. Als je bijzonder tevreden bent met de oplossing, kan een liefdadigheidsgedachte een geweldige manier zijn om je tevredenheid te tonen. Aan de andere kant, als je niet helemaal tevreden bent, kan het geven van nuttige opmerkingen in plaats van het houden van een idee de kapper helpen verbeteren.

Zorg ervoor dat u bij het verlaten van de kapsalon al uw waardevolle spullen verzamelt en de locatie achterlaat zoals u deze hebt aangetroffen. Als u een bijzonder goede ervaring hebt gehad, denk er dan over om een ​​positieve getuigenis achter te laten of de kapsalon aan dierbaren aan te bevelen. Positieve mond-tot-mondreclame is van vitaal belang voor kappers en het helpt hun organisatie in stand te houden. Aan de andere kant, als u problemen tegenkomt of het gevoel hebt dat de oplossing niet aan uw verwachtingen voldeed, los uw zorgen dan rechtstreeks op met de kapper of het management van de winkel op een beleefde en behulpzame manier.

Over het algemeen heeft het decorum van een kapsalon te maken met algemeen respect en een factor om te overwegen. Het houdt meer in dan alleen het herkennen van het officiële beleid van acties; het heeft te maken met het waarderen van de vaardigheid en het initiatief van de kapper, rekening houdend met de setting van de winkel en het positief bijdragen aan de algemene ervaring. Door u aan deze ongeformuleerde normen te houden, garandeert u niet alleen een soepele en plezierige uitcheck, maar wordt u ook een gewaardeerd onderdeel van de kapsalongemeenschap. Of je nu een gewone of een eerste keer bent, het verwelkomen van deze concepten kan elke keer dat je binnenkomt veranderen in een veel aangenamere en bevredigendere ervaring, en het cultiveren van uitstekende relaties met kappers en andere klanten.

Wanneer je voor het eerst de kapsalon binnenstapt, is het noodzakelijk om het personeel op een comfortabele manier te verwelkomen, ook al is het maar een knikje of een glimlach. Een vriendelijke aanbeveling zorgt voor een positieve toon en helpt om een ​​gesprek te beginnen. Het is een uitstekend idee om de kapper op de hoogte te stellen van je komst en geduldig te wachten tot ze klaar zijn voor je. Veel kapsalons hanteren een bezoeksysteem of een wie het eerst komt, het eerst maalt-basis, dus dit herkennen en de circulatie van het bedrijf waarderen is van vitaal belang. Als je een bezoek hebt, valideer het dan en kom op tijd opdagen, wat de dienstregeling van de kapper en andere klanten ten goede komt.

Het herkennen van de regels van de kapsalon betekent ook dat je de kapsalon identificeert als een gebied. Veel kapsalons zijn buurtevenementengebieden waar mensen verhalen uitwisselen en praten over alles van het dagelijks leven tot belangrijke gebeurtenissen. Op een prettige manier betrokken raken bij deze omgeving kan uw ervaring verbeteren en banden opbouwen met anderen die de winkel constant houden. Praten, lachen of gewoon beleefd en attent zijn draagt ​​bij aan de gezelligheid van de kamer.

Houd tijdens het kapsel een rustige en ontspannen houding aan. Een stabiel hoofd stelt de kapper in staat om effectiever te functioneren en minimaliseert de kans op fouten. Voorkom onnodige bewegingen of gesprekken, vooral als de kapper zich concentreert op grondig werk.

A note to our visitors

This website has updated its privacy policy in compliance with changes to European Union data protection law, for all members globally. We’ve also updated our Privacy Policy to give you more information about your rights and responsibilities with respect to your privacy and personal information. Please read this to review the updates about which cookies we use and what information we collect on our site. By continuing to use this site, you are agreeing to our updated privacy policy.